Допълнителна информация
Ако търсите автомобил, на които да имате доверие, да се чувствате комфортно и сигурно без значение дали сте в градска среда, на дълъг път или търсещи приключения това е един страхотен избор, на който може да разчитате и да ви дари с положителна емоция.
Автомобилът е в движение и ежедневна употреба. Всички системи са изправни и работят. Ниво на оборудване Overland (най-високо). Двигателят е може би най-разпространения и сигурен ОМ642 от Мерцедес влагани в изключително много автомобили. Доказано надежден с голям ресурс и добре проектиран. Със своите 510Nm и 218hp няма да почувствате липса на сила във всяка ситуация (теглене, стръмни терени, аварийни ситуации, изпреварване). Скоростната кутия е отново добре позната NAG1/722. 6/W5A580 или 5G Тrоnic на Мерцедес. Популярността на двата основни агрегата дават голямо предимство при поддръжка, обслужване и ремонт, като изобилието на резервни части е огромно. Задвижването е постоянно 4х4 и може да разчитате на максимално добро сцепление и сигурност при потегляне и движение. Раздатъчната кутия е NV 245, а двата диференциала (200мм преден и 213мм заден) са ELSD. При нормално шофиране не се натоварват, както обикновените LSD, но при необходимост или в режим на бавни скорости разполагате практически с общо 3 блокажа подкрепени с електронна система за стабилност, която помага и със спирачките. В общи линии правят джипа изключително проходим. В режим на бавни разполагате с асистент за тръгване по наклон - не позволява обратно движение на зададеното. Автомобилът е повдигнат като обикновените MacPherson отпред са заменени с регулируеми койловъри, а стандартните пружини са заменени с удължени и допълнително усилени (няма подложки) за по-добра стабилност и поведение на пътя.
Модификацията Overland разполага с високо ниво на оборудване:
- добра шумоизолация в сравнение с Laredo и Limited нива
- оригинална камера за задно виждане
- асистент за паркиране с 10 сензора и две зони (отпред и отзад)
- Boston Premium Audio - 6 CD changer с много добър звук
- допълнителен суббуфер JBL, който може лесно да се премахва при необходимост от цялото багажно пространство.
- двузонов климатроник с въздуховоди на заден ред седалки
- отопление на предните седалки в две степени
- затъмняване на централно и странични огледала
- функция падащи странични огледала при движение назад и прибиране
- кожен салон в цветове бежово и сиво + алкантара в седалищната и гръбната част
- кожен мултифункционален волан с дървен мотив (претапициран с нова естествена кожа)
- ел. регулиране на позицията на педалите
- памет на седалки и огледала.
- отваряемо стъкло на вратата на багажника
- видеорегистратор
Т. к освен необходимост, автомобилът ми е хоби съм правил непрекъснати подобрения и безкомпромисно обслужване.
В тази връзка споделям по-голямата част от нещата по които съм работил:
Двигател: Ревизирани глави в ЗИГ Сливен. Подменени повдигачи на клапаните. Дюзите са почистени в Стар Дизел гр. Шумен нямат отклонения за стажа си до тук. Турбокомпресорът е ревизиран и тестван на стенд в Колос-МС София с нов актуатор на Garrett. Сменена е всмукателната тръба от филтърна кутия до турбото с нова оригинална на Mopar. Вихровите клапи са функциониращи, почистени и реновирани с нови алуминиеви рамена и нов актуатор Pierburg. Сменен е масленият охладител с нов Nissens и оригинални уплътнители. Изпускателните и всмукателните колектори са напълно почистени по време на ремонта. Сменени са вериги, обтегачи, водна помпа, всички ролки, ремък, както и преден и заден семеринг на коляновия вал. Сменени са всички уплътнения по двигателя. Рециклирана вакуум помпа. Нов алтернатор Valeo. По охлаждането са сменени двата радиатора - воден и кондензатор за климатика с нови Nissens. Нов дебитомер на Bosch, нови температурни датчици и датчици за налягане, включително за налягане на маслото в двигателя
Задвижване: Скоростната кутия е винаги обслужвана навреме, почистено основно клапанно тяло с нова свързваща платка и нов Lock-up клапан. Преден кардан е рециклиран с ново задно каре във Felix София. Диференциалите са с нови актуатори Dorman на маслените помпи. Предният диференциал е с нови тампони.
Ходовата част: Всичко отпред е подменено. Нови горни, долни носачи, кормилни накрайници на Moog. Оригинални тампони на стабилизираща щанга Mopar отпред (единствените, които не се разхлопват след 6м. ) и полиуретанови отзад. Амортисьорите са FilchevShocks +50мм с регулируема твърдост. Пружини - Предни (FS) и задни (Dobinson) - усилени + 350кг. Нови шокови тампони, тампони на предни амортисьори. Гуми 32" с размер 255/70/18 BF Goodrich TA Ko 2.
Екстериор: Подменил съм всички газови пружини на преден капак, багажник и отваряемото задно стъкло.
Светлини: Всички (без основни мигачи) са подменени с лед. Крушките за къси и дълги светлини са на FaroveLaif G28 Gen2 с остатъчна гаранция. Задните светлини са от SPIDER AUTO със съвременен дизайн. Интериорното осветление също е LED.
Спирачна система: Предни спирачни апарати са рециклирани с нови бутала, уплътнения и водачи. Нови дискове и накладки.
Множество допълнителни по-малки подменени важни неща като сензори за налягане в гумите, електронни модули и други.
Стойността на инвестицията в части е над 18000лв.
Състоянието на автомобила е изключително добро. Към автомобила се